Návrat žáků do škol
Vážení rodiče, milí žáci,
v pondělí, 12. dubna 2021, začne na naší škole prezenční výuka žáků 1. stupně i provoz obou mateřských škol, avšak pouze pro předškolní děti. Přinášíme souhrn nejdůležitějších provozních informací k návratu žáků, vycházejících z materiálů MŠMT. Tyto materiály a vázané informace se do pondělí mohou mírně změnit. Vzhledem k frekvenci nových dokumentů, které u nás ve schránce přistávají, snad však nepůjde o nic zásadního.
Jak již víte, s nástupem dětí do škol souvisí i testování dětí v ZŠ i MŠ. Děti by měly být testovány za účasti zákonného zástupce, proto vás prosíme o spolupráci.
Z důvodu stavebních úprav a počtu učeben není v našich silách zajistit dostatečný prostor pro testování dětí ve společnosti jejich zákonných zástupců na půdě školy. Proto bychom vás chtěli požádat, abyste si testy pro vaše děti vyzvedli ve škole a otestovali děti sami v klidném rodinném prostředí, ráno před odchodem do školy. Děti se tak vyhnou stresu, čekání na testování venku před školou i možnosti nákazy od pozitivních, se kterými se mohou před školou potkat.
Testování bude probíhat každé pondělí a čtvrtek. Jakmile budou děti doma otestovány, vezmou si test s sebou do školy, prokáží se negativním testem u vstupu do školy a následně použitý test vyhodí do koše. Na základě negativního testu budou žáci vpuštěni do budovy školy a půjdou se připravit na vyučování/program ve školce.
V MŠ ukážete výsledek testu vy, rodiče, paní učitelce a vyhodíte ho do koše v šatně školky.
Tímto způsobem se vyhneme nekontrolovanému pohybu osob ve škole a případnému chaosu.
Testy v počtu 4 ks na dítě (na dobu 14 dnů) budou zabaleny v hygienických balíčcích a připraveny k vyzvednutí proti podpisu ve škole v tuto dobu:
pátek 9.4.2021 od 9:00 do 15:00
sobota 10.4.2021 od 8:00 do 10:00
V případě, že nebudete chtít vaše dítě testovat, musí bohužel zůstat doma, jeho absence bude omluvena a budeme mu posílat jednou týdně učební plány do každého předmětu. Bez negativního výsledku testu není možné se zapojit k prezenčnímu vzdělávání.
V příloze posíláme jednoduchý návod na to, jak Vaše dítě snadno otestovat, doplněný o instruktážní video.
Pokud budete mít jakýkoliv dotaz, můžete kdykoliv volat, psát. Budeme Vám stále k dispozici.
Informace k provozu MŠ, ZŠ, ŠD, ŠJ, kroužky a kluby:
Dle počtu žáků splňujeme podmínky pro malotřídky, netýký se nás tak rotační systém a prezenční výuka bude realizována každý den.
Žáci v budově školy musí mít roušku (chirurgickou).
Děti v MŠ mít roušku nemusí.
Provoz v MŠ bude celodenní až do 16:30.
Provoz ZŠ bude probíhat podle normálního rozvrhu (jako v září), který je v příloze a na webových stránkách školy.
TV a zpěv je stále zakázán, budou se realizovat vycházky a teorie hudby.
Školní družina otevře pouze pro 1. a 2. ročník (personální a prostorové důvody, musí být zachována homogenita skupin) a to jen do 16:00. Žáci budou z družiny odcházet na základě přihlášek popř. po písemné domluvě.
Možnost každé úterý účasti na družinových klubech pana Valenty (3. a 5. ročník v sudé týdny a 4. ročník v liché týdny) - vše na základě zájmu žáků. Dejte prosím vědět na email valenta.zsbrezina@seznam.cz.
Etapová hra a výzvy "Děda Eda" pokračují i nadále. Účastníci družiny si budou plnit a promítat výzvy především v družině (pondělí 2. ročník, středa 1. ročník), pro žáky, kteří do družiny nenastoupí nebo nemohou nastoupit, připravujeme družinové vysílání na každý čtvrtek v 13:30 (zapojení se do programu je dobrovolné).
Připomínáme povinnost omlouvání a plnění povinností na všech školních činnostech (dle školního řádu), pro ŠD omluvenky ideálně používejte žákovské deníčky.
Žáci, stravující se ve školní jídelně budou automaticky přihlášení. Pokud víte, že Vaše dítě do školy nenastoupí, popř. nemá zájem o stravování nebo je nemocné, zavolejte prosím do ŠJ a odhlaste jej.
Protože i při školním stravování musíme zajistit homogenitu skupin, žáci budou po třídách vpuštěni na oběd dle harmonogramu, navázaným na jejich rozvrh hodin. To s sebou může přinést malé prodloužení obědové přestávky. Berte prosím na tuto změnu ohled při vyzvedávání žáků nebo při jejich možných pozdějších návratech domů.
Kroužky kytary a flétny proběhnou systémem jeden učitel - jeden žák (nařízení vlády), taneční kroužek z tohoto důvodu nebude realizován prezenčně, pokračuje však online.
- Školní notebooky a jiné zapůjčené vybavení (pokud je potřebujete na další vzdělávací popř. mimoškolní aktivity) je možné vrátit až po úplném rozvolnění, nejpozději však do konce školního roku.
- V případě krizových nebo složitých situací (pozitivní test, nesouhlas s testováním apod.) budeme postupovat dle platných nařízení MŠMT, dle kterých postupujeme i při plánování školních aktivit, provozních podmínek, vzdělávacích plánů...
https://www.msmt.cz/informace-k-provozu-skol-od-12-dubna-2021
Děkujeme za podporu v této těžké době a doufáme v brzký návrat do normálu. Rád bych také ocenil přístup pedagogů, rodičů a žáků při distanční výuce. Jsem rád, že jsme tuto nelehkou situaci společnými silami zvládli.
Mgr. Jaroslav Wutka, ředitel školy
a tým ZŠ
https://testovani.edu.cz/jak-na-to-ve-skole
https://www.msmt.cz/informace-k-provozu-skol-od-12-dubna-2021